Hard to find..Lucky to have







Aipp~~ "comel atau tidak" ?? "oh oh oh...terima kasih"... *hihi...doodles nie inspirasi dari kakak ain zulaikha... fuhhh~~


Kali nie saya nak bercerita tentang erti sebuah persahabatan....* air mata berlinangan sewaktu menaip*

"A Best FRIEND is like a four leaf clover HARD TO FIND  and  LUCKY TO HAVE"

Mesti semua pelik kan..kenapa saya tetiba cerita tentang persahabatan kan? Berbalik kepada cerita sebenar...classmate saya "dilla" a.k.a "fardillah adnan" a.k.a "ratu like" telah di masukkan ke hospital kerana mengalami "komplikasi kurang platelets"

Menurut kamus yang telah di semak...Platelet ialah serpihan sel berbentuk cakera darah yang membantunya membeku. 

Sistem Imun Musnahkan platelet

Tiada siapa tahu penyebab sebenar ITP tetapi ia dipercayai berpunca daripada kecelaruan sistem imun badan. Dalam kes ITP, sistem imun menyerang dan memusnahkan platelet serta sel yang menghasilkan platelet (megakariosit) yang dianggap sebagai benda asing. 

Sistem imun pesakit akan sentiasa memerangi dan memusnahkan platelet dan megakariosit sehingga jumlah platelet dalam badan pesakit menjadi terlalu kecil. 

Keadaan ini menyebabkan pesakit berisiko mengalami lebam, pendarahan mukosa (lapisan sel yang melapik rongga dalam badan) dan dalam sesetengah kes teruk, berlaku pendarahan pada dalam tengkorak secara tiba-tiba. >.<

Okeh..stop crying..tadi kitaorang pergi melawat dia kat hospital...satu kelas p..bayangkan..bergegar x hosptal..haha...tapi kan..x boleh masuk semua pon..sorng ja boleh..sebb bukan waktu melawat time tuh....*penat slow talk ngan pakguard..last2 x lepas jgak*

Tapi kitaorang ada buat video untuk dilla...jom tengok.. (^_^)


okeh..click to play..haha..sorry gambar senget2...


Perasan x? saya x wish kan dalam video nie...hehe...bukan apa..saja xmau bg dilla sedih...aisehhh...
sebenarnya..........sebenarnya......sewaktu video nie d rakam...saya dah.........


Bukan nagis..tapi habuk masuk mata...pedih weh...*tetap xnak mengaku* huhuhu...

Ada org cakap saya nie "keras kt luar ja"....memang la...i tough ok..haha..
Tapi dia kata lagi "dalam hati ada taman bunga" setahu saya..dalam hati saya hnya ada saluran darah ja..kan??

Hihi...x kisah la hati saya berbunga atau tidak... tapi yang penting "dilla cepat sembuh" "jangan fikir tentng exam""kami semua menati kepulangan ko dilla""we love u" muahx3!!


Okeh la..sampai sinie saja... get well soon dilla...fighthing with ur disease !! ok nite semua..

Take Care *__*

Oh man! Cepat komen ^_^

3 orang Baik hati:

yeh said...

lina bertaman upenye..huhuhuhu
sedey la bace td..malam2 ni memang mudah terharu bile bace post2 ni..bace sal ice cream pon leh nanges..
x nanges pon...sebak je.wawawa.ade taman permainan xberbayar kt dlm..haha

Cik Lina said...

@yeh eh mana da~~! haha..suka no kenakan org..ish3

Ain Zulaikha said...

ehehehe berbunga2 ya :)